Het wegennet in de regio staat onder druk, daarom is besloten tot de bouw van de tunnel. In 2015 is gestart met aanpassingen aan het onderliggend wegennet, ter voorbereiding op de bouw. Op 5 september 2016 startten de werkzaamheden aan de bouwput in de Vlietzone, die 250 meter lang en 18 meter diep is. De bouwput was in april 2017 gereed, waarna de tunnelboormachine er geassembleerd is. De in aanleg zijnde boortunnel Victory Boogie Woogietunnel is onderdeel van de Rotterdamsebaan. De tunnel is onderdeel van stadsroute S107. De tunnel krijgt een lengte van 1.860 meter. Het is een dubbelzijdige boortunnel met 2x2 rijstroken die deels onder golfbaan Leeuwenbergh en de nieuwbouw van Voorburg-West te liggen en hij kruist de Vliet. De tunnel loopt onder de Westvlietweg, de archeologische vindplaats Forum Hadriani, Voorburg-West en de Binckhorst-haven door. De Rotterdamsebaan wordt hét voorbeeld voor duurzame infrastructuur in Nederland. BAM Infra kreeg van de gemeente Den Haag, de opdracht voor de aanleg van de tunnel. Foto John Gundlach.